Kerhot

Mikä on 4H-kerho

Turun 4H-yhdistys järjestää Turussa ja lähialueella lapsille ja nuorille erilaisia kerhoja, joissa opitaan uusia taitoja, saadaan uusia ystäviä ja pidetään hauskaa. Kerhot ovat tarkoitettu 6-12-vuotiaille lapsille.

Kerhoissa retkeillään luonnossa, askarrellaan, taiteillaan, leikitään, kokkaillaan ja tutustutaan lemmikkieläimiin.  4H-toiminnan periaatteena on, että tekemällä oppii parhaiten. Käytännönläheisten tehtävien avulla tiedot ja taidot karttuvat sekä omatoimisuus kasvaa. Kerhojamme ohjaavat nuoret, jotka ovat käyneet 4H:n kerhonohjaajakoulutuksen sekä aikuisohjaajat.

Kerhokertoja on lukukaudessa 12-14kpl ja yksi kerta kestää 1,5h. Kerhoon voi tutustua 2 kertaa ennen sitoutumista.

Kerhot ovat 4H-jäsenille maksuttomia

Liittyminen jäseneksi on helppoa. Vuosimaksu on 35€ ja jäsenkausi on rullaava  eli jäsenyys on voimassa vuoden liittymisestä lähtien. Tämä tarkoittaa, että esim. syksyllä liittyessä samalla maksulla kerhoillaan vielä kevätkausi ja saadaan kesäleirit jäsenhintaan.

Jos perheessänne on useampi kerholainen, kannattaa koko perheen liittyä, koska perhemaksu on 70€.

Kerhoon ovat kaikki tervetulleita, vaikka ei olisi jäsen. Kerhomaksu on silloin 35€ / kerho.

Jäsenyys mahdollistaa, ei velvoita

4H:n jäsenyys ei velvoita mihinkään, se ainoastaan mahdollistaa lapsen osallistumisen toimintaan, jossa tehdään, tutustutaan ja kokeillaan ilman suoritustavoitteita tai paineita. Lisäksi jäsenenä:

• Saat valtakunnallisia ja paikallisia jäsenalennuksia
  • 13–28-vuotiaana voit perustaa 4H-yrityksen
  • Tapaturmavakuutus 4H-tapahtumissa 6–28-vuotiaille
  • Voit hakea kansainväliseen 4H-vaihtoon 18–25-vuotiaana

Teemme yhteistyötä mm. Maskun-Ruskon-Vahdon 4H-yhdistyksen ja https://turku.4h.fi/ kanssa. Nyt kaikki mukaan tekemään yhdessä!

Kerhokoordinaattori: 044 7808905 (Nina)