Helppi-työnvälityspalvelu

Naantalin 4H-yhdistys on mukana Helppi-palvelussa!

4H on avannut uuden Helppi-palvelun, joka auttaa arjessa ja työllistää samalla nuoria.

Palvelu toimii sovelluskaupoista ilmaiseksi ladattavalla Helppi-sovelluksella. Sovellus yhdistää luotettavasti palveluiden tarvitsijat sekä innokkaat, tehtäviinsä perehdytetyt nuoret.

Helppi-palvelun kautta voi tilata koulutettuja ja perehdytettyjä nuoria esimerkiksi nurmikonleikkaajiksi, kotisiivoukseen, ikkunoidenpesuun, lastenhoitoon tai tekemään erilaisia pihatöitä. Tutustu tarkemmin ja lataa sovellus täältä: https://helppi.4h.fi/

Lisätietoja:  naantali@4h.fi tai 040 8360837

4H-yhdistyksen työpalvelunuoret saavat sovelluksen kautta työtilaukset, minkä jälkeen he käyvät tekemässä työkeikat asiakkaan kanssa sovittuna ajankohtana. Tehtävän suoritettuaan nuori kuittaa työn tehdyksi sovelluksen kautta. Helppi-palvelun kautta voi ostaa myös paikallisten 4H-yrittäjien palveluja.

Palvelu toimii sovelluskaupoista ladattavan Helppi-sovelluksen avulla. Käyttämällä palvelua työllistät samalla lähialueesi nuoria. Työn hinta 25e/h (sis.alv). Hyödynnä myös kotitalousvähennys.

4H on nuorille vastuullinen työnantaja. Palkkaus on työehtosopimuksen mukaista, ja jokainen nuori perehdytetään tehtävään.

Toimintaa laajennetaan asteittain, ja tavoitteena on ottaa palvelu käyttöön valtakunnallisesti, jolloin 4H:n työnvälitys siirtyy lähes kokonaan digitaaliseksi. Kirjautumalla Helppi-palveluun voit katsella, mitä palveluita alueellasi on tarjolla.

4H-yhdistys toimii vastuullisena työnantajana

Digitalisoinnin myötä haluttiin kuitenkin säilyttää 4H-yhdistysten vastuullisen työnantajan rooli. Nuoret rekrytoidaan 4H-yhdistysten palvelukseen, heidät koulutetaan työpalvelutehtäviin ja vasta sen jälkeen heidät lisätään Helppiin palvelujen tuottajiksi.  Työpalvelu voi olla esimerkiksi pihapalvelu– ja siivoustyötä, dogsitter-toimintaa, digi– ja kauppa-apua, lastenhoitoa ja paljon muuta.

Työnantajana 4H pääsee seuraamaan nuoren ja asiakkaan välillä käytävää chat-keskustelua, mikä tukee työsuojelunäkökulmaa. Lisäksi työpalvelun palvelukokonaisuudet ovat Helpin myötä valtakunnallisesti tuotteistettu ja hinnat ovat yhtenäisiä.

Digitalisoinnin tavoitteena on lisätä nuorten työpalvelutoimintaa, saada nuorille lisää työpaikkoja ja keikkoja sekä mahdollistaa myös 4H-yrittäjien palvelujen myynti Helpin kautta. Helpin myötä 4H:n työnantajabrändi tavoittaa paikallisesti ne asiakasryhmät, jotka käyttävät arjessa älypuhelinta. Myös ikäihmiset on huomioitu, sillä työtilaukset voi hoitaa entiseen malliin ja 4H siirtää ne edelleen Helpin kautta nuorille.