Osaava kerhonohjaaja

Jos täytät tänä vuonna vähintään 13-vuotta ja olet innostunut kerhonohjaajan tehtävistä, olet tervetullut kurssille. Ehkä sinulla on jo oma kerho, jonka ohjaamiseen tarvitset vielä lisää oppia tai olet aloittamassa uutta kerhoa yksin tai kaverin kanssa.

Osaava kerhonohjaaja-koulutus koostuu kahdesta osasta: ennakko-tehtävistä ja kurssipäivistä. Kun olet suorittanut nämä molemmat, saat kerhonohjaajatodistuksen.

Ennakkotehtävät:

• Ota selvää ja kirjoita muistiin: 4H-järjestö, organisaatio, 4H:n arvot ja tavoitteet, jäsenkortti ja sen edut. Varaudu esittelemään jotakin em. osa-alueista ryhmätyönä. Apuna voit käyttää kotisivuja www.4h.fi, 4H-passia ym.

• Keksi, etsi tai hae (yksin tai parin kanssa) 2-3 kivaa leikkiä, jotka toteutat kurssilla. Leikki voi olla suunniteltu tutustumiseen, energian purkamiseen, keskittymiskyvyn parantamiseen tms.

• Mieti millaisia ongelmatilanteita sinulle voi kerhossa tulla eteen tai on jo tullut. Kirjoita tilanteet ylös ja kerro, miten ongelmista selvisit – tai miten ratkaisisit ongelman itse. Voit myös laatia ennalta kerhon ongelmatilanteisiin liittyviä kysymyksiä, joihin mietimme kurssilla yhdessä eri ratkaisuvaihtoehtoja.

Osaava kerhonohjaaja- koulutus

Ahtelassa 3. - 4.8. 2021

Kurssille mukaan tarvitset:

•    muistiinpanovälineet
•    ennakkotehtävät tehtyinä
•    makuupussin, tyynyn ja makuualustan sekä sisäjalkineet tai villasukat
•    henkilökohtaiset varusteesi sisällä ja ulkona puuhailuun, nukkumiseen, peseytymiseen jne.

- - - -

Ajo-ohjeet: Google maps löytää paikan " Ahtelan nuorisokeskus"-haulla.

Paikanpäällä löydät infotaulusta rakennuksen nro 14, Kutteri.

- - - -

Kurssi on 4H-kerhonohjaaja toimintaan sitoutuville ilmainen. Muille 35€

Ilmoittautuminen 27.8.2021 mennessä tästä

Tiedustelut : maarit.laine@4h.fi tai  050 303 1200.